SUBHANNALLAH..!!! INILAH TANDA- TANDA MALAIKAT MAUT MEMBERI TAU "" AJAL "" KITA AKAN TIBA...!ANDA WAJIB DI BACA...!!!

$ebahagian Beberapa Nabi berkata pada Malaikat pencabut Nyawa. " Bukankah Kau memberi Aba- aba atau peringatan pada Manusia bahawa kau datang sebagai m@laikat pencabut nyawa hingga mereka akan lebih hati - hati? ".

M@laikat itu menjawab. " Untuk Allah, saya telah memberi aba -aba serta tanda- tandamu yang begitu banyak berbentuk penyakit, uban, kurang pendengaran, pandangan mulai tak jelas (terlebih saat sudah tua). Semuanya yaitu peringatan bahawa sebentar lagi saya @kan menjemputnya.








Jika sesudah datang aba -aba tadi ia tak selekasnya bertaubat serta tak menyiapkan bekal yang cukup, jadi saya bakal serukan padanya saat saya cabut nyawanya : " Bukanlah kah saya sudah memberimu banyak aba -aba serta peringatan bahawa saya sebentar lagi akan tiba? Ketahuilah, saya yaitu peringatan paling akhir, sesudah ini akan tidak datang peringatan yang lain " (HR imam qurthubi)

B3ginilah langkah kerja Malaikat Maut.

N@bi Ibrahim pernah ajukan pertanyaan pada Malaikat maut yang mempunya dua mata diwajahnya serta dua lagi tengkuknya. " Wahai malaikat pencabut nyawa, apa yang kau


kerjakan kalau ada dua orang yang wafat diwaktu yang sama ; yang satu ada di hujung timur yang satu ada diujung barat, dan di tempat lain menyebar penyakit yang mematikan serta dua ekor bintang melata juga bakal mati? "

M@laikat pencabut nyawa berkata : " Saya bakal panggil ruh - ruh itu, dengan izin Allah, hingga semua ada di antara dua jariku, Bumi ini saya bentangkan lalu saya biarlah seperti satu bejana besar serta bisa mengambil yang mana saja sekehendak hatiku " (HR abu Nu ' aim)

T3rnyata Orang Mati Mendengar Namun Tak Dapat Menjawab.

R@sullullah SAW memerintahkan supaya mayat- mayat orang kafir yang tewas pada perang badar dilemparkan ke satu sumur tua. Lalu beliau mendatanginya serta berdiri dihadapannya. Selepas itu, beliau memanggil nama mereka satu- satu : " Wahai fulan bin fulan, fulan bin fulan, apakah kalian memperoleh apa yang sudah dijanjikan oleh Tuhan kalian untuk kaliab betul- betul ada?

K3tahuilah sebenarnya saya memperoleh apa yang dijanjikan Tuhanku itu benar -benar @da serta dapat dibuktikan. "

Umar lantas ajukan pertanyaan pada Rasulullah. " Wahai Rasul, kenapa engkau mengajak bicara orang -orang yang telah jadi mayat? "

Rasulullah menjawab. " Untuk Tuhan yang mengutusku dengan kebenaran, kalian memanglah tak mendengar jawapan mereka atas apa yang tadi saya katakan, Namun ketahuilah, mereka mendengarnya, cuma saja tidak bisa menjawab " (HR Bukhari Muslim).

Wallahua'lam.
SUMBER.http://www.mediaterpercaya.com/2016/03/subhannallah-inilah-tanda-tanda.html